Měli jste rádi strategické hry? Nebo je ještě pořád hrajete? Super :) Tam je všechno. Musíte přemýšlet o tom, co děláte, abyste dosáhli co nejlepšího výsledku. A tak je to i ve světě podnikání. Jsou období, kdy byznys jede a není nouze o zakázky. Ale to se může zaškobrtnout, něco se stane a věci jedou jinudy, než doposud. Zákazníci ubývají, obrat klesá. Přichází období krize, kdy je potřeba se zamyslet nad tím, co změnit. Možná sebe, možná produkty, nebo jen způsob jejich propagace, ceny, kvalitu, distribuční kanály. Tedy obchodní strategii. A ta se mění vždy ve vazbě na tržní prostředí, neboť vaše konkurence řeší úplně stejné problémy.
Strategie obecně je dlouhodobý systematický plán na dosažení stanoveného cíle nebo více cílů, tedy hledání a definování cesty k podnikatelským úspěchům a to především s ohledem na krátkodobou a zejména dlouhodobou. Jde o cestu k naplnění podnikatelské mise, tedy účelu a smyslu, proč na trhu existuje a proč podniká. Jde tedy o dlouhodobé plánování a řízení všech činností, souvisejících s podnikáním firmy. V mikroekonomii se potom jedná o plánování činností podniku tak aby nepřežíval na náhodu a ze dne na den, ale maximálně využil svůj potenciál.
Je potřeba se občas na chvilku zastavit, nadechnout se a srovnat si myšlenky. Analýza situace, návrh řešení, realizace. Mám zkušenosti.